3D pelien kehittämisen opettelua

 

Vähän aikaa sitten alkoi 2- ja 3D pelikehittämisen kurssi ja uusia oppeja on tullut oikeen urakalla. 

Uusien oppien lisäksi oon huomannut eläväni ns. "viha-rakkaus"-suhteessa Unityn kanssa, jota tolla pelikurssilla käytetään pelien kehittämiseen. Varsinkin nyt 3D pelien osalta kadotan siinä välillä kaiken mitä oon ollut tekemässä (ne katoaa vaan näkyvistä), tai sitten en pääse zoomaamaan samaan kohtaan tai yhtä nätisti kuin opettaja/ tutoriaali videon tyyppi. Ihan jäätävän ärsyttävää. Tosin toivon että tuon Unityn kanssa päästään pikkuhiljaa "yhteisymmärrykseen" kun sitä vaan käyttää ja käyttää. Aika näyttää, tavallaan paree olisi alkaa tulla jo toimeen.

Kaiken sähläyksen ja epämääräisyyksien lisäksi on onneksi 3D pelien osalta yksi onnistuminen; onnistuin tekemään ihka "oikean pelin" Unityn tutoriaalin avulla ja se on "roll a ball", hyvin yksinkertainen, mutta silti. 

Ja huomasin myös tutoriaalia seuratessa että kurssilla aiemmin käydyt asiat on ihan oikeasti jäänyt päähänkin, tiiän siis jo alkeet, jee. 

Peli on siis "keräily"peli, jossa pallona keräät kentältä pyöriviä neliöitä (yhteensä 12kpl), näytössä on "countteri", joka näyttää paljon on kerätty ja kun kaik on kerätty niin näytölle ilmestyy teksti "You win!".


Kokeile, kato: Roll-A-Ball - Unity Play

Tätä oli hauska tehdä ja lopulta myös julkaista (tutoriaalin yhteydessä oli "submission" eli palautus), niin että voi esim. näyttää että "kato, tein tällaisen" tai myöhemmin katsoa että tyyliin tästä lähdettiin liikkeelle.  

Odotan innolla mitä tuo kurssi vielä tuo tullessaan ja sitä kun tämän kurssin palautustehtävä on tehdä oikeasti oma peli. 😊

Kommentit